Yin jooga praktika juured kasvavad välja hatha joogast ja taoismist.
Hatha jooga Pradipika õpetab 15 asanat, nendest pooled on istumise poosid, kõigis asanates püsiti pikalt ja kaua, kuni 15 minutit.
Staatilisus, pikad hoidmised ning füüsiline ja energeetiline funktsionaalsus on yin jooga praktiseeimise märksõnad. Taoismist lisandub vastandite tunnetamise olulisus, organite ja meridiaanide seotus ning makrokosmilise nägemine mikrokosmilises.
Yin jooga sobib igas vanuses ja valmiduses inimestele.

See on rahulik ja meditatiivne praktika, mis on kasulik lihassidekoe pingete vabastamiseks, liigeseliste piirkondade avamiseks ning keha jäigemate kudede stimuleerimiseks.
Yin tüüpi kehakoed on liigeseid ühendavad sidemed, kõõlused, sidekude ja sidekirme, mis muutuvad elustiili, vananemise ja sundasendite tõttu üha jäigemaks.
Yin jooga praktiseerimine aitab korrastada närvisüsteemi, energeetikat, hingamist ja mõtlemist.
Yin jooga rikkus peitub asanate paljususes – ka kõige “kangema kondiga” harjutaja jaoks on olemas ligipääsetavad variatsioonid. Abivahenditena kasutamtakse plokke, polstreid, rihmu, pleede ja seina.

Näitan 1–12 tulemust 30-st

Näita küljepaani
Sulge

UUS! Yin jooga praktika seljale

10,00
75-minutilise tunni rõhuasetus on seljapiirkonna mõjutamisel: praktiseerid ette- ja tahapainutusi ning pöördeid. Praktika algab Upanishadidest pärit mantraga õpetajale ja õpilasele. Mantra sõnumi avamisest saab tunni "teine liin"  asanapraktika kõrval. Tunni käigus saad teada mantra tähenduse ja selles peituvad sõnumid: õpetaja Pille Eikner avab mantrasse pikitud sõnumeid - avastad, et  3000 aastat vana tekst on ajakohane ka praegu. Tund sobib igal tasemel harjutale. Tund on salvestatud Black Dog joogas 22. veebruaril 2021. Mantra ise kõlab järgmiselt: OM Sahana Vavatu Sahanau Bhunaktu Saha Viryam Karavavahai Tejasvi Navaditamastu Ma Vidvishavahai OM Shanti Shanti Shantihi    
Sulge

Uus! Yin jooga: pehme avanemine seljas ja külgedes

10,00
75-minutiline praktika algab häälestusega ning sisemaailma uurimisega. Järgneb yin jooga praktika, mis algab selja soojendusega. Fookuses on pöörded, külgede avamised ja ettepainutus. Praktika käigus tehtavad pöörded mõjutavad lülisammast ette- ja tahapainutuse suunas.  Külgede avamine lubab teadvustada  alaselja paremat ja vasakut poolt ning avada puusapiirkonda läbi reie väljapoole pöörde. Praktikat tasakaalustab viimases osas rahulik ettepainutus. Tund sobib igal tasemel harjutale. Tundi naudivad kindlasti need praktiseerijad, kes on eneseuurimise teed alustanud ning saavad võimaluse juhenduse kaudu märgata sisemaailmas toimuvat. Praktikat juhendab Pille Eikner. Praktika on salvestatud Black Dog joogas 26. januaris 2021.
Sulge

Uus! Yin jooga: autopiloot vs teadvustamine

10,00
Teadvustamine on inimese ainuke tööriist, mis toob lõputust asjade hulgast välja konkreetse detaili, sihtala, teema ehk objekti, muutes selle selgeks, realistlikuks ja vaadeldavaks. Teadvustamine lubab rahulikult uurida midagi, mis oli varem fookusest väljas. Teadvustamise vastand on  autopiloot: automatiseeritud programm, mis käivitub vastavalt sellele, kuhu su teadvuse fookus langeb. Igal inimesel on autopilootide kompleks erinev, fakt on see, et enamus inimesi toimib igapäevaselt autopoloodil. Kuidas käib teadvustamine? Õpetaja Pille Eikner juhendab Sind läbi yin jooga praktika ja aitab teadvustada  su keha, hoida teadvustamise kohal. See on suur puhkus mõtlevale meelele, mis kipub "ketrama"  peas lõputa lugusid. Tunni asanapraktika keskendub kätele, õlgadele, külgedele, seljale ja puusadele. Tegemist on väga rahuliku praktikaga. Praktikaks on vaja polstrit või tugevamat patja, joogarihma (või vööd), joogamatti või -vaipa. Tund on salvestatud 19. jaanuaril 2021 Black Dog jooga stuudios.
Sulge

UUS! Yin jooga: tõhusad venitused pärast füüsilist pingutust (treeningut või tööd)

10,00
Mistahes füüsiline pingutus: töö tegemine, suusatamine, rattasõit, jooksmine, jõusaalitrenn võtab keha korralikult läbi. Pärast seda on kasulik lubada endale korralik venitus, et vabastada lihaspinged suurematest lihasgruppidest. Yin jooga on kõigile jõukohane ja arusaadav praktika, kus asanates püsitakse pikemalt ning pooside sihalades hoitakse võimalikult palju lõdvestust. See yin jooga praktika "töötab" läbi  reiepealsed ja puusapainutajad, selja ja õlavöötme. Lisaks sellele aitab juhendatud praktika lõdvestuda ning närvisüsteemil rahuneda. Praktika jaoks on vaja joogaplokki (sobib ka raamat) ning matti või vaipa. Praktikat juhendab Pille Eikner. Praktika on salvestatud 17. jaanuaril 2021 Black Dog joogas
Sulge

UUS! Yin jooga – kui sa istud liiga palju

10,00
Istud liiga palju? Istumine on kaugtöö, kontritöö ja ka puhke-aja põhiline "sundasend". Isegi kui istumine tundub mugav, tekitab see pingeid jalgades, vaagnas, seljas ja õlavõõtmes. See yin jooga praktika aitab tasanadada liigsest istumisest tekkinud ebakõlasid füüsilises kehas. Praktika algab hääestuse ja saabumisega. Alustad puusapiirkonna pehme avamisega, millele järgneb õlavõõtme - parema ja vasaku käe - pingetest vabastamine. Edasi liigud puusapainutajate ja reiepealsete survestamise juurde -  just puusapainutajatesse tekib istumisega lühenemine. Pärast esimeset sügavamat jalapiirkonna avamist tunned märgatavat muutust. Jätkad jala tagumiste liinidega - tagareied, sääred - ning puusadega. Õpetaja Pille Eikner näitab iga asana puhul mitmeid, erineva sügavus-astmega poose. Praktika sobib nii edasijõundule kui alustajale. Palun võta praktika juurde 1 jooga-pokk (või paksem raamat), joogaploki asemel võid kasutada ka polstrit. Praktika tegemiseks on vaja ka joogarihma või käepärast abivahendit (hommikumantli vöö, käterätt). Lõdvestav muusika muudab praktika veelgi nauditavamaks. Lõpulõdvestuseks varu pleed ja soojad sokid. Tund on salvestatud 2021. aasta alguses Jooga-aidas.
Sulge

Yin jooga praktika edasijõudnutele: tasakaalustades vastandeid

10,00
  • 1h 22 min yin jooga praktika on sobiv yin jooga regulaarsetele praktiseerijatele, kellel on selged yin jooga asanate arhetüübid ja kes teavad, milliseid variatsioone sihtalade mõjutamiseks kasutada. Õpetaja Pille Eikner annab iga poosi alguses asanale 2 variatsiooni ja nimetab sihtalad, kuid pikemalt asana füüsilisel poolel ei peatu.
  • Yin jooga tunni põhiline fookus on hoopis teadveloleku suurendamisel ja suunamisel. Uurid buddhi aspekti jooga filosoofias ja iseendas ning harjutad selle seisundi kultiveerimist ja kasutamist.
  • Yin jooga tund puudutab vastandeid: füüsilise keha paremat ja vasakut poolt, peenemal tasandil pingalat ja idat; autopilooti ja teadvelolekut.
  • Praktika käigus koged nende tasandite olemasolu iseendas, õpid neid eristama ja teadvustama.
  • Tund algab lõdvestusega Savasanas, järgneb asanapraktika keha parema poole mõjutamiseks, kasutades yin jooga 4 arhetüüpi. Seejärel liigud vasaku kehapoole juurde. Tunni kestel praktiserid ka viloma ujjyai pranayamat.
  • Tund on salvestatud 28. septembril Black Dog jooga tunnis.
Sulge

Yin jooga praktika: yin side of yin

10,00
  • Yin on omadussõna, mis saab tähenduse alles kontekstis, mis on vajalik nähtuste, omaduste, tegevuste, piirkondade, kehaosade, aga ka joogastiilide kirjaldamiseks.
  • Uurime praktika käigus teatud kvaliteete iseendas, mis viitavad yin tüüpi meeleseisundile, tajule, energiale ja kogemusele. Märkad nende puudumist või tasakaalu oma kehas, energias ja meeleseisundis.
  • Füüsilises plaanis on praktika üles ehitatud nii, et saad kogeda nii lihtsamaid kui väljakutset sisaldavaid asanaid.
  • Saad kogeda ja avastada, millistes piirkondades on sinus kehas vastupanu, pinge, " ruumi puudus"  - uurid seda nii füüsilisel kui energeetilisel tasandil.
  • 65- mituline praktika lõpeb lõdvestava Savasanaga.
  • Tund sobib igal tasemel praktiseerijale.
Sulge

UUS! Yinyasa – eriline yin jooga tund, kus pole mingit pistmist vinyasaga

10,00
  • Yinyasa on eriline yin jooga tund, kus asanapraktika on üles ehitatud tavapärasest yin jooga tunnist erinevalt: liigd poosist poosi pausideta ning pikemad puhkused on "seeriate" vahepeal.
  • Asendites püsitake pikalt (5 min), seetõttu on oluline kasutada polstrit, plokki ja rihma enda abistamiseks.
  • Praktika algab  sisereite ja puusade sügava avamisega.
  • Edasi liigud pehme tahapainutuse suunas, jätkates ülaselja ja õlavöötme survestamisega. Nii õlad kui käed saavad korralikult "läbi võetud". Õpetaja Pille Eikner annab kõigis asanates Sulle variatsioonid, mis lubavad poose teha ka pehmelt (pehmemalt), kuna kõigi luud ja pehmed koed on erinevad.
  • Praktika jätkub puusapainutajate ja reie nelipealihaste avamisega.
  • Praktikasse valitud pöörded võimaldavad avada selga tahapainutuse suunas, andes võimaluse avada rinnakut (eest) ja käte sisekülgi.
  • Tund lõppeb ettepainutusega ning Savasanas saad kogeda praktika järelmõju.
  • Tund sobib igal tasemel praktiseerijatele.
Sulge

Yin jooga: uurides 3 gunat e loomujoont iseendas (sattva, rajas, tamas)

10,00
  • 65-minutiline Yin jooga praktika on hüppelauaks sügavamale sisekaemusele, mis tutvustab samkhya süsteemi 25 aluspotentsiaali.
  • Õpetaja Pille Eikner räägib lühidalt ja ülevaatlikult kolmest gunast e loomujoonest (L. Mälli tõlge), mis on pidevas muutumises ning peegelduvad kõiges, mis on loodud: inimeses, ajas, ruumis, temperamendis, reaktsioonides, uskumustes, väärtustes jmt.
  • Praktika võimaldab uurida nende olemust ja muutumist  joogapraktikas ning igapäevaelus. 3 guna toimimise mõistmine annab taipamise iseenda käitumise, valikute ning väljakutsete kohta.
  • 3 gunat e loomujoont on satva (puhtus, tasakaal, sh nähtuse algolemus jmt), rajas (liikuvus, kirg, aktiivsus, segadus jmt) ning tamas (raskus, illusoorsus, destruktiivsus jmt). 3 gunat ilmevad kõigis ja kõiges, aga avaldumise vahekorrad on erinevad.
  • Füüsilises plaanis survestad sisereisi, tagareisi ning reie pealmist osa koos puusapainutajatega. Selg saab ette- ja tahapainutused ning pöörded.
   
Sulge

Yin-yang sulam

10,00
  • Yin-yang fusion või sulam iseloomustab kirjeldama seda praktikat kõige paremini.
  • Yin jooga sugemetega praktikasse on põimitud mõned yangilikumad elemendid, mis ergastavad õlavöödet ja külgi.
  • Tund algab kaela venitustega ning õlgavöötme soojendusega.
  • Need valmistavad ette energialiikumise kiirendamist õlaliigestes, mida teeme püstiseistes.
  • Avame puusi ja selga ning külgi - viimast yangilikumal moel.
  • Yin osas pöörame tähelapanu enam kätele ja õlgadele ning praktiseerimine staatiliste hoidmiste ajal näojoogat - saad vabastada pinget silmadest,  põskedest, ninast, keelest, huultest.
  • Praktika on kõigile jõukohane.
Sulge

Yin jooga seinal! Avasta Caterpillar, Saddle, Dragonfly ja Twist arhetüübid seinal, lõdvestudes samal ajal seljal

10,00
  • Unikaalne 60-minutiline yin jooga tund seinal! Yin jooga praktiseerijad teavad, et abivahendite kasutamine muudab praktika sihtalade survestamisel veelgi tõhusamaks, jättes samal ajal muud kehapiirkonnad (eriti selja, käed ja õlavöörme) lõdvestunuks ja vabaks.
  • Praktika algab Caterpillar arhetüübi variatsiooniga seinal, mõjutades kogu keha tagaliini. Õpetaja Pille Eikner näitab võimalusi turja, kaela ja käte mõjutamiseks  ning selgitab plokkide kasutamist, kui keha on väga kange.
  • Tund jätkub Drafongly arhetüübi variatsioonidega, et survestada jalgade sisekülgi.
  • Seejärel liigud Saddle arhetüübi juurde ning saad 3 variatsiooni puusapainutajate ning reiepealsete mõjutamiseks. Need pakuvad suurepärast võimalust leida oma praktikasse uusi nüansse ning sügavust.
  • Ka tuhara ja puusade avamiseks Shoelace arhetüübis kasutame seina, Pille näitab ploki kasutamist mõju suurendamiseks.
  • Tund lõppeb pööretega, kasutades seina - koged, kuidas saad tänu seinale fikseerida oma jalad, mis lisab pööretesse intensiivsust juurde.
  • Pille Eikner viib praktika läbi koduses Jooga-aida köögis, kasutades kahte seina, et näeksid piisavalt hästi asanate tegemise variatsioone.
  • Soovitame praktika juurde võtta ka 2 plokki (või paksemat raamatut) ning polstrit (või suurema teki, mis on rulli keeratud).
  • Praktika seinal on seetõttu väga tõhus ning kättesaadav,  kuna pole vaja teha ühtegi istes ettepainutust. Samuti on praktika sobiv ülekaalu või raseduse või suure väsimuse korral.
Sulge

Yin jooga neerude ja põie energia tasakaalustamiseks (füüsilises plaanis selg)

10,00
  • 62-minutiline yin jooga praktika keskendub neerude ja põie energeetika tasakaalustamisele.
  • Füüsilises plaanis puudutab praktika selga: selle taga- ja eesliini ning jalgu.
  • Praktika käigus saad teada:
    • kuidas 5. elemendi teooria järgi valitseb vee element neerusid ja põit, metabolismi, viljakust, elujõudu
    • kus liiguvad nimetatud organitega seotud kanalid kehas ja milliste asanatega saab neid mõjutada
    • milles väljendub nimetatud organite energiaga seotud tasakaalutus
    • milliste kättesaadavate vahenditega aidata kaasa tasakaalu suurendamisele
  • Võimalusel võta praktiseerimiseks endale 2 plokki või 1 polster. Saad kasulikke nippe abivahendite kasutamiseks, mis muudavad praktika veelgi mõnusamas.
  • Õpetaja Pille Eikner annab detailsed juhised praktika käigus.